02.02.2024
Ядерна школа РАЕС – це новий досвід та широкі перспективи для молоді
Тривають освітні заняття в межах профорієнтаційного проєкту «Ядерна школа РАЕС». У навчально-тренувальному центрі електростанції завершилися тренінги за темою лідерства.
Поглиблення знань про атомну енергетику, профорієнтація й формування потенційного кадрового резерву Рівненської АЕС – головна мета «Ядерної школи РАЕС», що триває вже сьомий рік поспіль. Цього навчального року учасниками проєкту є близько 90 старшокласників з м. Вараш, с. Заболоття, с. Цміни та здобувачі освіти професійно-технічного училища РАЕС. У першому семестрі учні вже побували з ознайомчими екскурсіями на об’єктах електростанції, поспілкувалися зі спеціалістами різних підрозділів, а також відвідали відкриті уроки з різних видів спорту. У новому році їх очікує не менш насичена програма.
Цього тижня молодь, розділившись на декілька груп, проходила тренінг на тему лідерства. Така тема актуальна завжди, зокрема відділ розвитку персоналу РАЕС щороку проводить для працівників підприємства навчання за цим напрямом. У форматі відкритого діалогу з учнями спілкувалась психолог відділу Людмила Райчук. За підсумками тренінгу хлопці та дівчата більше дізналися один про одного, поділившись своїми захопленнями та поглядами на майбутнє, та розширили знання щодо того, яким повинен бути сучасний лідер.
Десятикласниця Вараського ліцею № 3 Анастасія Хомяк вважає, що здобуті знання обов’язково допоможуть їй у майбутньому – під час навчання у виші та згодом у роботі: «У нас була можливість ознайомитися не лише з професійними аспектами роботи на АЕС, а й психологічною складовою. Заняття було коротке, проте змістовне. Ми ближче познайомилися один з одним, попрацювали разом в командах, почули різні думки. Ядерна школа – корисний проєкт для молоді, яка може стати кадровим складом РАЕС. Я ще не визначилася з майбутньою професією, але розглядаю атомну енергетику як пріоритетний варіант».
«На мою думку, сьогоднішнє заняття присвячене тому, щоб виявити серед нас лідерів. Моє бачення сходиться з рештою учасників – лідер має бути відповідальним, чесним, організованим. Ядерна школа – це чудовий шанс для розширення кругозору. Я живу в місті-супутнику й вважаю за необхідне знати більше про енергооб’єкт. Ми вже були на майданчику станції, дізналися про принцип виробництва енергії, поспілкувалися із персоналом, дізналися про різні професії. Думаю, цей проєкт допоможе мені визначитися із якою спеціальністю пов’язати своє майбутнє», – поділився враженнями десятикласник Вараського ліцею № 6 Владислав Волейчук.
Його однокласниця Христина Пампушик зазначила, що тренінг для неї став новим цінним досвідом: «Раніше подібного не відвідувала, тому це для мене щось цілком нове, було цікаво та інформативно. Тема актуальна тому, що лідери повинні бути скрізь і потрібно знати, які риси йому притаманні. Ознайомилася із думками ровесників і зробила для себе висновки. Загалом за час проєкту дізналась багато нового, адже до цього мала лише поверхневе уявлення про атомну станцію. Тепер розумію, що на АЕС існує багато напрямів, за якими можна працювати, і це не лише робота з реакторами».
«Не перший рік ми зустрічаємося з дітьми на ділових іграх, тренінгах. Учні – активні, креативні, ініціативні, готові брати участь у різних проєктах, не бояться висловлювати свою думку й чітко формують її. Загалом щороку серед учасників Ядерної школи ми спостерігаємо багато лідерів. Думаю, ці діти будуть гідною зміною нашим мудрим працівникам», – підсумувала Людмила Райчук.
Попереду на учасників проєкту чекає психофізіологічне обстеження та співбесіда, за результатами яких будуть визначені професії, за якими вони проходитимуть стажування на підприємстві.