Прес-центр

Населені пункти зони спостереження АЕС вкотре недоотримають кошти на компенсацію ризику проживання

Розмір шрифту

Скинути
20.03.2020

Уряд визначив обсяг субвенцій для населених пунктів зон спостереження АЕС на поточний рік. Постановою №173 Кабінет Міністрів України від 3 березня внесено зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зон спостереження, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2012 р. № 91.

НАЕК «Енергоатом» - експлуатуюча організація чотирьох діючих атомних електростанцій України - сплачує збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зон спостереження Запорізької, Рівненської, Хмельницької та Южно-Української АЕС, починаючи з 2010 року. Розмір збору складає 1% від обсягу реалізації електроенергії, що виробляється на вітчизняних АЕС за відповідний період (без урахування податку на додану вартість). Розподіл коштів між бюджетами областей, районів, міст та інших адміністративно-територіальних одиниць має виконуватися з урахуванням кількості населення, яке проживає в зоні спостереження, та пропорційно до обсягу виробленої на  АЕС товарної продукції.

У той час як Енергоатом у повному обсязі виконує свої зобов’язання з відрахування компенсаційного збору, органи місцевої влади отримують кошти, що значно менші ніж встановлено Законом України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку». Так, з моменту запровадження дії механізму оплати і використання коштів від збору (2010-2019 роки) сума перерахувань Енергоатома до спеціального фонду державного бюджету склала 2 млрд 708 млн грн. Водночас, за цей період органам місцевого самоврядування перераховано лише 1 млрд 66,9 млн грн, що в 2,5 разу менше, ніж передбачено чинним законодавством.

«Причиною недоотримання місцевими громадами більш ніж половини коштів, перерахованих Енергоатомом, стало прийняття Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» від 28 грудня 2014 року № 79-VIII, яким збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення зон спостереження АЕС було віднесено до доходів загального фонду Державного бюджету України, без жодної гарантії отримання коштів громадами зон спостереження, - констатує начальник управління інформації та громадських зв’язків ВП ЮУАЕС Олександр Пелюх. – Виправити ситуацію могла б нова законодавча ініціатива. У разі ухвалення законопроєкту № 2526 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зон спостереження)» компенсаційні виплати місцевим громадам надходили б у повному обсязі. Сьогодні проєкт закону на стадії розгляду в комітетах Верховної Ради України».

 

РОЗПОДІЛ
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, на 2020 рік

 

Код бюджету

Назва місцевого бюджету адміністративно-територіальної одиниці

Обсяг субвенції, тис. гривень

Зона спостереження Запорізької АЕС

04100000000

Обласний бюджет Дніпропетровської області

10166,821

04207100000

Бюджет м. Нікополя

12890,401

04309200000

Районний бюджет Нікопольського району

2759,734

04319200000

Районний бюджет Томаківського району

1024,711

04561000000

Бюджет Марганецької міської об’єднаної територіальної громади

5764,001

08100000000

Обласний бюджет Запорізької області

6483,235

08203100000

Бюджет м. Енергодара

8344,971

08302200000

Районний бюджет Василівського району

2691,847

08307200000

Районний бюджет Запорізького району

7,685

08308200000

Районний бюджет Кам’янсько- Дніпровського району

4537,025

08519000000

Бюджет Великобілозерської сільської об’єднаної територіальної громади

834,79

21100000000

Обласний бюджет Херсонської області

39,886

21305200000

Районний бюджет Верхньорогачицького району

88,032

Зона спостереження Рівненської АЕС

03100000000

Обласний бюджет Волинської області

2521,405

03311200000

Районний бюджет Маневицького району

6585,36

17100000000

Обласний бюджет Рівненської області

6410,63

17302200000

Районний бюджет Володимирецького району

8994,738

17310200000

Районний бюджет Костопільського району

144,809

17316200000

Районний бюджет Сарненського району

650,491

17532000000

Бюджет Вараської міської об’єднаної територіальної громади

4466,018

Зона спостереження Хмельницької АЕС

17100000000

Обласний бюджет Рівненської області

1860,13

17303200000

Районний бюджет Гощанського району

646,558

17308200000

Районний бюджет Здолбунівського району

378,367

17312200000

Районний бюджет Острозького району

2066,702

17534000000

Бюджет Острозької міської об’єднаної територіальної громади

1140,767

22100000000

Обласний бюджет Хмельницької області

4289,616

22301200000

Районний бюджет Білогірського району

249,938

22307200000

Районний бюджет Ізяславського району

2641,796

22313200000

Районний бюджет Славутського району

1403,07

22319200000

Районний бюджет Шепетівського району

78,014

22545000000

Бюджет Славутської міської об’єднаної територіальної громади

2669,322

22546000000

Бюджет Нетішинської міської об’єднаної територіальної громади

3074,873

Зона спостереження Южно-Української АЕС

14100000000

Обласний бюджет Миколаївської області

9478,127

14205100000

Бюджет м. Южноукраїнська

4739,063

14301200000

Районний бюджет Арбузинського району

3288,525

14305200000

Районний бюджет Братського району

1664,244

14307200000

Районний бюджет Вознесенського району

2564,827

14309200000

Районний бюджет Доманівського району

3182,185

14318200000

Районний бюджет Первомайського району

690,163

14529000000

Бюджет Вознесенської міської об’єднаної територіальної громади

5986,623

_______
Усього


137499,5.