Прес-центр

На РАЕС успішно завершено тестування вагонів-транспортерів для контейнерів Holtec

Розмір шрифту

Скинути
21.12.2019

У рамках випробувань обладнання централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП) на Рівненській АЕС відбулася виробнича нарада з розгляду результатів тестування вагонів-транспортерів для контейнерів HI-STAR та HI-TRAC, призначених для поводження з ВЯП.

Рівненська АЕС обрана пілотною електростанцією в Україні із впровадження перших у світі залізничних вагонів-транспортерів для перевезення контейнерів американського виробництва HI-STAR та HI-TRAC на ЦСВЯП у Чорнобильську зону відчуження. Обговорення результатів тестування відбулося в інформаційному центрі РАЕС за участю міжвідомчої комісії у складі представників відокремлених підрозділів Енергоатома – Рівненської АЕС та «Атомпроектінжиніринг» (АПІ), компанії «Holtec International» (США), АТ «Дзідра» (Естонія), АТ «Даугавпілський локомотиворемонтний завод» (Латвія), АТ «Укрзалізниця», ТОВ «УК «Трансвагонсервіс», Дніпровського національного університету залізничного транспорту.

Комплексні випробування зразків вагона та залізничного транспортера для перевезення HI-STAR і HI-TRAC естонського виробництва, а також допоміжного обладнання латвійського виробництва проводилися напередодні відповідно до технічних завдань Енергоатома, Укрзалізниці та Дзідри. Як відзначив голова приймальної комісії – генеральний директор Holtec International Ukraine Сергій Тараканов, випробування тривали близько восьми місяців та у підсумку пройшли успішно.

За словами першого заступника генерального директора – директора з нових ядерних установок АПІ Ігоря Орлова, аналогів даним вагонам-транспортерам у світі не існує. «Основною метою виготовлення та використання вагонів-транспортерів і допоміжного обладнання є реалізація Державного проєкту із забезпечення енергонезалежності України, а саме ЦСВЯП. На сьогоднішній день готовність будівництва сховища оцінюється на більш ніж 90%, технологічна готовність об’єкту складає 62-64%. Для перевезення контейнерів Holtec International з ВЯП від атомних енергоблоків до майданчика ЦСВЯП обрані залізничні шляхи загального користування. У ході випробувань на спеціальних магістралях закріплювались контрольно-вимірювальні пристрої, які оцінювали розгін, гальмування, різні повороти та кути нахилу задля забезпечення безпечного перевезення даних вагонів-транспортерів», – підкреслив І. Орлов.

У рамках засідання міжвідомчої комісії гості оглянули обладнання на станції «Промислова» залізничної дільниці транспортного цеху Рівненської АЕС. Результатом заходу стало підписання актів приймання вагонів-транспортерів для введення їх в експлуатацію на українських залізничних магістралях, а також отримання відповідних дозволів на їх серійне виробництво.

Нагадаємо, у січні 2015 року «Енергоатом» підписав договір з американською компанією «Holtec International» на розробку та впровадження технології поводження з ВЯП. Централізоване сховище будується на майданчику площею 18,2 га. Проектна місткість ЦСВЯП складатиме 458 контейнерів HI-STORM, які зможуть вмістити у собі 16 529 відпрацьованих паливних збірок. В рамках договору Holtec має поставити спеціальне обладнання для сухого зберігання ВЯП і його транспортування, а також надасть Україні технології, які будуть застосовані на АЕС, під час перевезення палива з АЕС на майданчик ЦСВЯП, а також в самому сховищі.